torsdag den 24. marts 2011

Mit allerførste strik

Det allerførste jeg strikkede var denne meget "smukke" jordbærhue. Jeg havde ytrert et ønske til min mor om at jeg godt kunne tænke mig at strikke en, så hun købte garn og opskrift. Jeg tror jeg har været omkring 14 år, og lige så smart jeg synes den var dengang, ligeså grim synes jeg den er i dag, jeg har dog aldrig taget mig sammen til at strikke en anden, så det er stadig den jeg bruger når vi skal nogen steder, som f.eks i fredags da vi tog i Odense ZOO.


Den store dreng er pingvinen, og ja, det er mig der er søkoen.

2 kommentarer:

  1. Den er s´gu da fin, den jordbærhue. Jeg har aldrig set den som voksenhue, men har strikket den til børn mange gange - også som brombær - dengang jeg forhandlede Marianne Isagers garn. :O)
    Kh. Lene

    SvarSlet
  2. Hej Lene

    jeg tror måske også opskriften var til børn, bare strikket på tykkere pinde og tykkere uldgarn hvor opskriften vist var i bomuldsgarn.

    maja

    SvarSlet