fredag den 13. juli 2012

Den ene mands skrald...

...er den andens mands guld.

Da vi for 4 år siden købte huset snakkede vi med sælger om at det de ikke længere selv ville have skulle de bare lade stå, så skulle vi nok rydde op i det og bruge det vi kunne. Vi kom fra 60 kvm til en 4- længet gård med et stuehus på 120 kvm og ialt knap 700 kvm under tag. Vi havde en ide om at vi kom til at mangle møbler, det gjorde vi af en eller anden grund ikke. Vi fik bare plads imellem dem.

Dem vi købte huset af havde boet her siden midt 1960'er og de har gemt mange ting rundt omkring. Bla. dette bord til eftermiddags kaffen i haven. Mine forældre havde et lignende da jeg var barn i 80'erne.

Nu er blevet fundet frem, jeg har fjernet to lag voksdug der var sat fast med tegnstifter og søm og så har jeg slebet det. Manden skal have kigget på det, bordet har en smule skader, jeg tror det muligvis har været tabt på et tidspunkt, men det er ikke værre end at det kan laves. Og så skal det have et lag olie. Mon ikke det ender med at blive et fint lille bord til eftermiddagens saftevands servering?

En lidt lang smørre for at sige: se mit fine bord!

God fredag, maja

5 kommentarer:

  1. Fint bord- og herligt at det kan få sit andet liv igen....

    SvarSlet
  2. Jeg glæder mig også til det er færdigt. Det kan ikke gå stærkt nok, desværre deler manden ikke min entusiasme, det trækker lidt ud med at repeterer det

    SvarSlet
  3. repererer, telefonens stavekontrol er lige af h. til

    SvarSlet
  4. Ej hvor heldig kan man være, super lækkert!

    SvarSlet
  5. jeg bliver stadig helt glad når jeg ser det, mangler dog (stadig) at manden skal reperer det.

    SvarSlet