torsdag den 12. juli 2012

Blogger og broderi

Jeg har haft problemer med blogger, min billede kvote har været opbrugt, pisse irriterende mildt sagt, jeg ville glædeligt have købt noget mere plads, men jeg er nok en af de få der ikke har visakort og derfor er udelukket fra at købe mere plads. Jeg har fundet en løsning (som I sikkert kan regne ud), og foresætter ufortrødent.


I min barndom blev vi hvert år til vores fødselsdage målt op af en dørkam, der blev sat en streg med navn og alder. Mine forældre bor stadig i huset, så ideen har været god nok hos dem. Vi boede derimod i lejet lejlighed indtil Marius var et år,så det med at tegne på dørkarmene var ikke en mulighed, vi ville jo ikke blive der altid.


Istedet broderede jeg denne klokkestreng til at forevige drengenes fødselsdagshøjder, øverst har jeg broderet deres navne og fødselsdata med hver sin farve blå, den samme blå som vil følge dem hele vejen op igennem klokkestrengen.  



Mønstret er fra et gammelt Hendes Verden blad fra midt 1990'er (så hvidt jeg husker). Jeg har også broderet en til min yngste søster for mange år siden, længe før vi begynte at tænke på børn.

Har du en lignende tradition og hvordan gør du det?

Maja

4 kommentarer:

  1. Her har de hver deres indendørs flagstang, hvor fødsels højde og efterfølgende højder er tegnet på hvert år...

    SvarSlet
  2. Den løsning overvejede vi også, for så kunne de få hver sin, det får de ikke på denne måde. Men flagene er en god ide, for de er fremme til fødselsdage alligevel. God weekend, Maja

    SvarSlet
  3. Ej hvor er det en god ide- og et dejligt minde og rar tradition at have sammen og som børnene kan tænke tilbage på.

    SvarSlet
  4. Jeg kan godt mærke allerede nu at det er noget jeg bliver glad for når drengene bliver voksne, indtil videre synes drengene bare den er pæn. Men er jo også noget.

    SvarSlet