torsdag den 7. juni 2012

At tabe et vædemål

Jeg lavede for et stykke tid siden et vædemål med en kollega, et vædemål der handlede om hvorvidt en 5. kl kunne lade vær med at skære sig selv i fingerne når de skulle skære i linoliumsplader i billedkunst. Jeg væddede at det kunne de ikke, kollegaen mente de godt kunne samtidig med at hun lovede dem is hvis de ikke skar sig.
Jeg tabte, hvilket nok var det bedste, men de plejer bare altid komme til skade i den klasse.
Men her er den så, min; øv jeg tabte, gave. Det skulle være en overraskelse, jeg måtte ligge hjernen i blød, men jeg fandt på noget.


Et stk hæklet kaktus på en bund af karameller for sådan gror det bedst.


Både eleverne og de andre lærer fik sig et billigt grin, ungerne skulle også lige hen og mærke om den stak som en rigtig kaktus. Det gjorde den naturligvis ikke.


Kollegaen blev glad, hvilket jo altid er dejligt når man bruger tid på noget.

4 kommentarer:

  1. Hvor er den god:-) Og lidt heldigt for eleverne at du tabte:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. mange tak, jeg tror også de passede ekstra på for at se hvad jeg kunne finde på og så for at få is.

      Slet
  2. Sikke en sød idé - og en plante, der er ganske nem at passe (hvis man altså ikke kommer til at spise karamellerne)
    Kh Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. den er nem at passe, man skal dog passe på at mængden af karameller falder til faretruende niveauer

      Slet