søndag den 30. oktober 2011

Garn-indkøb

Jeg var på messe i Fredericia sammen svigermor, ligesom sidste år blev jeg overvældet over mængden af garn samlet på et sted, alle de ting man kunne lave. Jeg følte mig lidt som en skolepige på udflugt, svigermor til at holde øje, og lommepenge i lommen fra manden.
Jeg faldt over Rasmilla-standen og forelskede mig i denne vest til den lille dreng. Vestosaurus, min lille strikforskrækkede dreng kan da ikke andet end at elske den. Jeg tager i hvertfald chancen og strikker den, imens vil jeg så håbe på at han ikke vil reagere ligesom med alt andet strik, skrige når det kommer for tæt på.


Sanne hjalp med sammensætningen af farver, hun havde erfaring med at børn mente at dinosauruser kun kunne være grønne, så det bliver de. Baggrunden bliver blå. Selv om standen var proppet og man næsten ikke kunne komme frem havde hun alligevel overskud til at kommenterer mit Tina tørklæde.
Den store dreng, der er ligeså strikforskrækket, bad om en vest med sorte dinosauruser, baggrundsfarven har jeg ikke kunne få ud af ham endnu. Mon ikke det kommer.

Derudover fik jeg købt Kauni garn til et tæppe jeg er ved at samle sammen til, Clover hæklenåle, strikkepinde og nogle små ende-hæfte-nåle. Alt i alt en god dag.

maja

2 kommentarer: