fredag den 7. oktober 2011

strømper, hvorfor strikker de ikke sig selv?

selv om her stille så får jeg strikket lidt, eller rent faktisk lidt meget. Et af de projekter jeg tilgengæld er gået lidt i stå med er dette:


Mine strømper, jeg strikker fra tåen op og med magic loop, jeg er nået dertil hvor jeg skal begynde at overveje udtagningerne til hælen. Jeg har strikket mange stømper førhen, men er kommet i tanke om hvorfor jeg ikke gør det mere, det keder mig, og selv om det er nye metoder suppleret med lidt mønster så keder det mig stadig. Jeg satser på at der kommer dage hvor tankeløs strik tiltaler mig, gerne snarest, jeg vil jo gerne gå med dem til vinter. Hvis ikke, så må jeg bruge tvang, så som ingen nye projekter før de er færdige, selv om jeg godt ved det ikke holder.

god weekend derude

maja

3 kommentarer:

  1. Åh... jeg er så rørende enig... Strømper er bare noget af det kedeligste at strikke...
    Skøn farve, håber du snart får dem færdig så dine tæ'r bliver varme her til vinter :)

    Mvh Ása / sunadottir.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Jeg synes også det er kedeligt at strikke strømper. - også hansker, ja faktisk næsten alt, der skal to ens dele af. Første er meget sjov , man når man er nået lidt af nr to er det ligesom gnisten er væk og så er det bare keeeedeligt.

    God ide, det med at strikke tåen først. Har du en speciel opskrift eller? Er det eventuelt en opskrift du vil dele ud af, så er jeg interesseret. (Jeg må jo hellere igang med sokker snart og det her er jo nok en mere spændende måde at strikke dem på)

    SvarSlet
  3. mange tak skal I have, jeg håber snart at jeg føler trang til kedelig strik for mine tæer er begyndt at fryse.
    jeg har ingen speciel opskrift, jeg har været til workshop hos tante grøn og har derigennem fået et kompendium med mange fif, men jeg har set at der er kommet en bog om netop strømper fra tå til top. Ellers kan jeg anbefale workshoppen.

    jeg har været bandlyst fra at kommentere, også på min egen blog den sidste uges tid, derfor det ikke voldtsomt hurtige svar.

    SvarSlet