mandag den 17. januar 2011

dukken skal da også

Dukken skal da også have et sted at sove så i andledning af min nieces 1års fødselsdag fandt min mor og jeg vores gamle dukkeseng frem, den havde ingen bund, madras eller sengetøj så jeg har siddet og syet madras, dyne og pude af pladevat og et lagnen med hul i, så nu kommer dukken da ikke til at fryse.


Sengetøjet er syet af det førnævnte arvede sengetøj fra min mormor, borden med elefanter er en rest. I forbindelse med niencens ankomst blev elefantstoffet indkøbt i rigelige mængder, det er blevet til betræk til ammepude, gardiner, sækkestol, poser, kurve, sengerand og spisesmækker, nu er de sidste rester alstå blevet sengetøj.


Tæppet på sengen er strikket af min svigerindes svigermor til min den store dreng da han blev født, vi har desværre ikke ret gode til at få det brugt, men nu håber jeg at dukken kan bruge det til at holde sig varm på de kolde vinteraftener. Dukkesengen er en min faster fik som barn, (den er fra omkring 1950) efterfølgende har hendes egen datter brugt den, så mine søskende og jeg, vi er tre, og nu niecen.


Til niecens egen seng har jeg syet et junior sengetøj der er magen til dukkens.


Til at starte med var det meningen at jeg skulle sy sengetøj til vores gamle dukkevogn, men vi kunne ikke finde den på mine forældres loft, min mor gemmer alt. Vi mente dog stadig at hun skulle have en dukke vogn så der syede jeg også lige sengetøj til. Desuden strikkede jeg et barnevogns tæppe magen til det jeg strikke til niecen da hun var på vej.

Jeg ved godt at hun nok endnu er for lille til dukkevogn og seng, men problemet med januar børn er bare at der er så pokkers lang tid til jul og hun skal nok nå at få glæde af det inden da. Min søster blev glad for gaven og min faster synes at det var lidt sjovt at hendes dukkeseng stadig kunne bruges. En helt igennem en god oplevelse når man ikke er den eneste der synes man er nået frem til et godt resultat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar