torsdag den 14. juli 2011

Hygge, eller når TV påvirker børn

Den store dreng sad og så Rosa fra rouladegade i går morges, da udsendelsen er færdig kigger han på mig og siger at vi skal bage til morfar. Helt fint, tænkte jeg, morfar står aldrig tilbage for kage. Drengen mente så at vi skulle bage cupcakes, eller de der med det mærkelige noget ovenpå som han prøvede at forklare mig.

Det blev til disse, det er dog ikke icing der er ovenpå, men noget chokolademousse-lignende-noget fra dr. Oekter der bare skulle piskes op og sprøjdes på. Det smager udenmærket, det kan dog anbefales at det er helt koldt når det spises ellers kan det godt blive lidt vammelt.

Den lille dreng kunne dog ikke vente med at smage, der var flere af kagerne der havde fået et fingeraftryk. Jeg kunne også konstatere at der var nogle børn der havde leget borte med mine tyllere, de var ikke til at finde.

Til pynt var der hakkede smarties, vingummier eller chokoflager.

Det var rigtigt hyggeligt at mine forældre kom ud, det endte da også med at den store dreng tog med dem hjem og sove.

Det var heller ikke rigtig vejr til at skulle noget andet igår, det regnede stille og roligt hele dagen, idag er det værre, lidt mere kraftig regn, så lige nu sidder jeg og er glad for at jeg kun har den lille dreng hjemme,to raske og meget aktive drenge indenfor en hel dag er noget der godt kan for moren til at gå tidligt iseng og måske bande lidt højt en gang imellem.

Hvad bedriver I tiden med på en regnvejrs sommerdag?

2 kommentarer:

  1. Jeg har nydt den regnfulde morgen, ved vinduet i mit køkken-alrum, med strikketøj :-) Fik tre timers strikke-ro indtil min yngste (på 8) stod op. Vi - og hunden Elvis - er de eneste der er hjemme i dag. Så vi fik lavet os en stor brunch og nuldrer nu stille rundt med hvert vores :-)
    Regnvejrsdage kan være dejlige..

    SvarSlet
  2. det lyder hyggeligt, strikke-ro med børn hjemme, der går vist nogle år før jeg kan opnå det samme. og ja, regnvejrsdage kan være dejlige.

    SvarSlet