onsdag den 18. april 2012

ufrivilig strikketid

Jeg har fået noget strikketid forærende, en hel uge faktisk, rigtig mange timer jeg helst ville være foruden, men når de nu er kommet så skal de udnyttes.

Da jeg stod op mandag morgen meldte jeg mig syg, halsbetændelse, jeg havde nok været heldig at blive smittet af den store dreng som brugte en dag i påskeferien på at være indlagt med halsbetændelse og skarlagensfeber i så voldsom grad at han var stærkt afkræftet. Da jeg lage røret på stod den store dreng op, beklagede sig over ondt i halsen. Min eneste tanke var at det var sgu nok halsbetændelse igen. Så afsted til lægen, hun ville ikke gøre noget ved det og sendte os videre til sygehuset, først børneafdelingen, så øre/næse/hals lægen hvor den første læge mendte at det nok gik over af sig selv selv om hans mandler var MEGET store, som i udsædvaneligt meget store af en dreng på 5 år. Han tilkaldte dog en læge mere fordi mandlerne var så store at de skulle vises frem, den næste læge mendte dog at de skulle ud NU. Vi fik den næste ledige operationsstue, mandlerne blev fjernet og de fandt en byld, en kæmpe byld. Det er så usansyndligt af 5 årige får bylder at det var afskrevet det som statistisk usansyndlighed

Vi kom hjem igår, mig ( der stadig er syg) og en dreng som er skiftevis meget frisk og har meget ondt, alt afhængig af hvor lang tid siden han sidst har fået smertestillende. Han sidder nu og spiser kolde spagettiskruer og drikker juice, moderen er snart ligeglad med kosten bare han får noget indenbords.
Historien stopper ikke her, fordi det er så usandlsynligt at børn får bylder og så i den str. er  mandlerne sendt ind til undersøgelse og vi skal ind i næste uge og have svar.

Jeg har brugt min, når jeg nu alligevel skal side her, strikketid til at begynde på en uglevest. De andre ting jeg havde gang i kunne ikke komme med på sygehuset, det ville fylde for meget. Så da vores egen lægen sagde vi lige kunne pakke en taske inden vi tog afsted til sygehuset gik det stærkt med at finde de rigtige pinde, garn og opskrift, og selvfølgelig og tøj, blade og oplader til telefonen, det er ikke lige stedet at løbe tør for strøm.




Strikke tid skal der nok komme mere af, han må ikke komme i børnehave i 14 dage, denne uge er min, næste uge ved vi ikke endnu hvem der skal passe.

Til jer der nåede hertil, mange tak, jeg havde bare behov for at få det ud.

maja

6 kommentarer:

  1. Åh mange tanker, det må virkelig være hård at have en syg trod hjemme, og af erfaring ved jeg at det er endnu værre når man ikke selv har det godt.
    Mange tanker!

    SvarSlet
  2. Det kan man kalde, at 'være ramt'! Én ting er, at være syg - mor og barn - men oveni købet at skulle på hospitalet! Og Operation! Hold nu op - Det kræver en helt særlig styrke, det der med moderskabet.. Jeg ved det :-)
    God bedring til dig og til den lille.

    SvarSlet
  3. God bedring, godt at du fik strikketojet med. Håber at i snart finder ud af hvem der er babysitter i næste uge...

    SvarSlet
  4. God bedring til jer begge - håber i snart er på benene igen (og finder en, der kan passe ham i næste uge) Lækkert strik - godt du fik det med dig
    Kh Karen

    SvarSlet
  5. Pyha - det var da godt, han kom af sted og blev opereret i en vis fart! God bedring til jet begge, og 'thumbs up' for at huske at pakke nyt strikketøj midt i forvirringen!

    SvarSlet
  6. mange tak for jeres kommentarer, både knægten og jeg har det bedre, selvom jeg har synes det har trukket tænder ud. Strikketøjet blev kun husket fordi jeg sidst sad derude (de var i påsken, man skulle tro at vi ikke havde andet at lave) uden noget at lave, og der skal bare et eller andet til til at distreherer tankerne en gang imellem. nu mangler vi bare svaret fra prøven som forhåbenlig viser at det hele er overstået nu.

    SvarSlet