søndag den 15. april 2012

fødselsdags forberedelser

Lige om lidt fylder jeg 30, familien er inviteret, maden planlagt så nu er jeg begyndt at tænke i oppyntning og så ville det da være nærliggende at hækle noget selv. Kvickly havde de store fyrfadslys på tilbud så et bud på dekoration ville være lys som denne. Den er hæklet i 3 tråde arwettta på nål 4.

Min garndame, hvor jeg købte garnet, mente der skal staniol i bund og sider for at sørge for varmen ikke kan trænge igennem og ned i borderne. Ved nærmere eftertanke kan jeg ikke se at det skulle være nødvendigt, jeg mindes at vi som børn kunne stikke fingerne i stearinen uden at brænde dem så det burde da heller ikke kunne gøre skade på bordet, og garnet må da også isolere lidt. Er der nogen af jer der har nogen erfaring eller gode råd?

4 kommentarer:

  1. Har ikke erfaring med det, men kan da slet ikke forestille mig at garnet kan blive så varmt at det laver mærker? Den er rigtig fin :) Det er en virkelig god ide til simpel min fin pynt

    SvarSlet
  2. mange tak, jeg tror den eneste løsning vil være at prøve at tænde et lys en aften, men jeg tror heller ikke det er et problem.
    maja

    SvarSlet
  3. På min arbejdsplads har vi et bord der helt tydeligt har haft et fyrfadslys stående. Der er et helt sort, brændt, rundt mærke. Problemet er nok når lyset brænder ud. Så bliver det varmt. Jeg ville også lige lavet et forsøg. Det ville jo være trist med ildebrand til fødselsdagen. God Fest:-)

    SvarSlet
  4. forsøg må der til, det er trist hvis man skal til at brændemærke borderne

    SvarSlet