tirsdag den 14. december 2010

manglende tid

jeg mangler tid, tid til eksamenslæsning, tid til børn og mand og tid til julegaver. halvvejs inde i forlæsningen igår ringer manden og fortæller at han er kørt i stykker og han alligevel ikke kan hente børn. Nå, mig afsted, hente mand, få naboen til at hente den ene dreng, så kunne vi nå at hente den anden. Komme hjem, lave mad og smide børn i seng.

I morges, en ny dag, en mulighed for at indhente det tabte, altså lige indtil dagplejen ringer, den lille har næsten 40 i feber. Manden tog bilen idag så mig op på cykelen og hente drengen som var meget sølle. han har hele eftermiddegen kun været vågnet i en time, jeg er lidt spændt på hvordan natten går.

Samtidig kan manden ikke forstå hvorfor man ikke kan sidde fordybet i glykolysen, citronsyrecyklus og reguleringen af disse imens fjensynet kører, maden laves, børnene leger og alle kalder på mig.

lidt hverdagsøv fra min side af, håber i andre har timer nok

Ingen kommentarer:

Send en kommentar