fredag den 3. januar 2014

Velkommen 2014

Blogland flyder i øjeblikket i øjeblikket med ønsker om godt nytår og nytårsforesæt, gerne dem indeholdende garn. Hos mig er det ikke anderledes. 2014 kommer også til at bestå af strik, meget strik eller rettere store projekter.


Jeg startede juledag med at slå op til Amanda til min søster, og allerede nu mangler jeg kun det andet ærme og bærerstykket. Det er gået stærkt, men juleferien bød også på megen strikketid til julens film. Jeg strikker den i Lima fra hjertegarn som er helt vildt blød. Noget garn jeg har arvet
 efter svigermor, der havde købt det til en trøje der kun blev halvfærdig, jeg måtte få garnet hvis jeg selv gad at trævle den op. Hvem kan sige nej til sådan et tilbud?  Så nu bliver det til en Amanda så søster kan holde sig varm.

Denne gave til min søster bliver strikket på mandens julegave til mig:


Jeg har fået Chiaogoo strikkepinde, det lille sæt, og de er en fornøjelse at strikke med. De bærer nok også en del af skylden for at det er gået så stærkt med trøjen.

Jeg forventer snart at blive færdig, med mindre jeg løber tør for garn, hvilket der er stor risiko for, så hvis du (eller du kender nogen, der) ligger inde med 1-2 ngl med farven 100 og indfarvning 67455 og gerne vil sælge dem, hører jeg gerne fra dig. 

Jeg har allerede nu pakket det næste projekt, jeg kunne ikke vente mere. Der er blevet lagt frem til en taske, endnu en udgave af taske 1 fra nordiske masker 2. Denne gang til mig selv, jeg glæder mig allerede til den er færdig.

Et af mine (mange) nytårsforesæt for dette år, er at komme igang med at blogge igen, jeg har savnet det selvom jeg stadig har fulgt med rundt omkring. Jeg vil også gerne bogføre alle udgifter, der er garnrelateret. Et tredje er at bruge garn fra lageret, ihvertfald til det meste;) aftalen med mig selv, er at jeg kun må købe garn til noget til mig selv. Resten af familien må "nøjes" med noget fra det efterhånden omfattende lager.

Godt nytår, Maja 

2 kommentarer:

  1. Den er bare super flot. Heldig søster du har. Glæder mig til at se den helt færdig, for der kommer vel et billede?? Det med nytårsfortsæt kender jeg godt. Jeg skal også gerne bruge en hel del fra lager i år, men......... håber blot, at jeg har lidt stanhaftighed. hmm....... godt nytår, og godt at se, at du er tilbage.

    SvarSlet
  2. mange tak, jeg søster nok skal blive glad, hun har selv bestemt opskriften, netop med det formål at hun gerne skulle have glæde af den.
    Med hensyn til nytårsforsættet, så har jeg lavet et regneark til at hjælpe mig med at holde styr på forbrug og indkøb, og så må jeg blive ved med at minde mig selv om at det er forbudt at købe ind til lageret selvom det holder hårdt.

    SvarSlet