onsdag den 22. august 2012

Smilla

Så blev jeg endelig færdig med Smilla, den har til tider trukket tænder ud, jeg kan se at jeg startede på den i februar. Jeg ved godt at jeg ikke kommer rigtig til at bruge den før de kolde vintermåneder, den har bare ligget og irreteret mig og ventet på de sidste småting, det har f.eks taget mig en måned at sy knapper i. Men den blev færdig, jeg havde den på til min farmors begravelse i torsdags, tænkte at hun ville have sat pris på det.


Jeg ville have taget nogle flere billeder, men netop som jeg er gang melder kameraet om fladt batteri, så måske, måske ikke kommer der flere billeder af Smilla i hel figur.

Modellen er fra mere feminint strik, strikket lidt længere og bredere end opskriften foreskriver, måske lidt for bredt da den har tendens til at falde ned over skulderne. Tænker det ændre sig når jeg har haft den vasket. Den er strikket i en tråd lammeuld fra filcolana og en tråd cashmere (920 m pr 100 g) og er dejlig blød.

Jeg har planer om en mere, denne gang i en mærkeblå og med 2 tråde cashmere så jeg kan strikke på mindre pinde, det kan måske holde den fra at vokse i bredden. Men det kommer til at tage et stykke tid før jeg når til det, jeg er imellemtiden gået igang med dette projekt.

4 kommentarer:

  1. Jeg er fan af Smilla. Hvor er hun fin ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg er også vild med den, jo mere jeg har den på jomere er jeg overbevist om at jeg skal have lavet en mere.

    SvarSlet
  3. Hvem der "bare" kunne strikke...

    SvarSlet
  4. Jeg kan kun anbefale det, det er dejligt at sidde med i sofaen.

    SvarSlet