fredag den 30. marts 2012

Zig zag


Jeg begyndte for et stykke tid siden på et evighedsprojekt, mit zig zag-tæppe, jeg startede på nål 3,5 for at tæppet ikke skulle blive for fast i strukturen. Så synes jeg alligevel et blev for løst. Løsning; start på nyt tæppe med en nål en halv str. mindre og bare hækle derudaf samtidig med at striberne stille og roligt kravler over på det nye stykke. Efter et par striber synes jeg dog at det bliver for fast, det ender nok med at jeg kravler tilbage på nål nr 3,5. Så er der bare et lille problem mere.....

sammentrækningerne i zagget er ikke blevet videre kønt på den måde jeg lavede det på på det første tæppe, faktisk synes jeg at de er så lidt kønne at det må blive en ommer, de er blevet meget pænere på det andet tæppe, begge tæpper er set fra bagsiden.
Så nu står jeg med starten på to tæpper, det ene er som det skal være rent tekstur mæssigt, men med grimme zagger. Det andet er for fast i teksturen, men med pæne zagger. Det hele kommer til at ende med at jeg trævler begge op og starter forfra og tager der bedste fra begge. Nål 3,5 og pæne zagger, og så er det vist også slut med at skulle starte på det tæppe. Altså når jeg når til det. Den næste uge byder på påskeferie, alene hjemme med 2 raske og forårskåde drenge, manden skal arbejde og sørme også i weekenden

Ingen kommentarer:

Send en kommentar