mandag den 14. februar 2011

Om at nyde hverdagen

Jeg sidder inde ved computeren og prøver at skrive min opgave, udenfor blæser det voldsomt, vi har åbne marker så vinden suser godt. Jeg nyder varmen fra brændeovnen, det varme tæppe omkring mig, bollen med laks der ligger ved siden af mig, hundene der ligger og sover på gulvet, katten der ligger på bordet og kigger, lidt på mig, lidt på laksen. Lige om lidt skal jeg ud og cykle i stiv modvind for at hente den lille dreng i dagplejen. Den store dreng og manden er taget til sønderjylland for at besøge venner. Det vil jeg ikke nyde, det er svært nok at kunne trække vejret med den vind, så cykle, holde varmen og så forsøget på at komme fremad på cykel i modvind bliver ikke sjovt. Jeg har lidt ondt af mig selv, kun lidt, jeg har medvind hjem.


Opdatering, det endte med at jeg var så heldig at få et lift af naboen der alligevel kørte forbi på vej til børnehaven, ren luksus, og skideheldigt. Er jeg den eneste med så dejlig nabo?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar