torsdag den 30. januar 2014

Edderkopper på bestilling

I sommer havde jeg to drenge, der kom med bedende øjne, og fortalte højt og bredt og de megaseje edderkoppe trøje de godt kunne tænkte sig.
 
 
Jeg var selvfølgelig ikke svær at lokke, det er altid sjovt at prøve noget nyt, og trøjens udtryk fandt vi sammen.

 
Så vidt jeg husker tog det mig ikke længere end 5 uger at strikke begge, men jeg var også meget monogam (ikke 100%, men hvem kan være det?)

 
Trøjerne er strikket i uld/bomuld fra garnudsalg, den chunky udgave man ikke kan få mere, men som moderen synes er fantastisk at strikke i, og dejligt blødt.
 
Det med at synes at trøjerne er dejlige er jeg så alene om, drengene vil ikke gå med dem, den yngste klager over den kradser, den ældste synes alligevel ikke helt den er, som han gerne ville have. Det eneste tidspunkt yngstemanden har haft den på, er faktisk til disse billeder. Anderledes ser det dog ud for ældstemanden, han har haft den på hele to gange siden.

Mønsteret på edderkoppen fandt jeg på ravelry, resten sjussede jeg mig frem til undervejs. Jeg lavede noter undervejs med henblik på en opskrift, det bliver det dog ikke til, måske senere, når jeg falder over dem igen og trøjerne har forladt drengenes klædeskabe igen (man har vel håb)

god torsdag

maja

3 kommentarer:

  1. Ej hvor er de ellers fede:-)

    SvarSlet
  2. tak, jeg overvejede også kort om jeg skulle lave en til manden, de havde været så søde sammen

    SvarSlet