lørdag den 18. januar 2014

Amanda

Så er Amanda blevet færdig, eller det har den været i en uge, jeg har bare ikke kunne finde de rigtige knapper. Jeg har prøvet med nogle meget farverige som Villiam fandt og synes moster skulle have. De tog bare al fokus fra snoningerne, de andre knapper jeg har prøvet med har givet den et 80'er look. Så nu ligger den, helt nøgen, og venter på at den skal gives væk i morgen, imens jeg håber de perfekte knapper, helt mirakuløst, falder ned fra himlen. Jeg tror dog ikke helt på det, så det ender nok med 80'er looket.

 
Jeg har strikket trøjen i et stykke, både for og bag, også frontstykkerne til knapperne er blevet strikket samtidig for at undgå montering (de er stadig blevet strikke på 4,5, resten på pind 5.0).

 
På ryggen har jeg strikket vendemasker, istedet for at lukke masker af for der efter at samle op til rib.

 
Ærmerne er blevet strikket rundt i stedet for frem og tilbage som der står i opskriften. Jeg hader montering.
 
Jeg er meget tilfreds med resultatet, garnet blev valgt fordi jeg havde 9 hvide ngl og 2 mørkebrune på lager fra svigermor. Jeg måtte dog ud at købe 2 ngl mere af den hvide, for at få garn nok. indfarvningen var ikke den samme, men jeg synes faktisk ikke det kan ses. Jeg strikkede i striber for at  mindske farveovergangen, men selv om jeg ved hvor det er kan jeg have problemer med at finde det. Trøjen har kostet mig 40 kr, havde jeg skulle købe alt garnet til den pris havde den kostet 220 kr, hvilket heller ikke er en formue for en lækker vamset trøje der kan holde i mange år. Nu mangler jeg bare knapperne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar