onsdag den 29. februar 2012

I min mors gemmer

Jeg var nede og hente den store dreng hos mine forældre i lørdags, min mor har for nyligt holdt  hovedrengøring i hele huset af den slags hvor alle kasser bliver tømt og indholdet vuderet om det stadig kan bruges. Blandt det hun havde ment skulle gemmes var nogle gamle dynebetræk som jeg og mine søskende og mine fætre og kusine, der var børn af 70'erne, har ligget i.


Blandt disse betræk lå dette, de snart meget berømte elefanter (man ser dem ihvertfald rigtig mange steder i blogland) Dette betræk er desværre godt slidt, nogle steder er elefanterne utydelige, andre steder helt væk, andre steder igen er stoffet forsvundet, især de øverste hjørner er helt væk.
Jeg har dog planer med det alligevel, og selvom mine børn er ved at være for store til juniordyner, synes jeg alligevel at det skal bevares som betræk, jeg satser på der kommer flere børn i familien om ikke andet børnebørn engang om mange år. Lige hvordan det gøres bedst går jeg og tænker over, tror det bliver noget med at de øverste 20 cm skiftes med noget gult lagenlærred der passer i farven.
Hvordan ville I rede det? Og elsker I ikke også bare skjulte skatte?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar