fredag den 13. maj 2011

Arvestykke eller gammelt l....

For nogle år siden fik jeg min mormors gamle symaskine, hun skulle ikke bruge den mere, en fin gammel sag fra dengang brun var moderne. Min mor kan huske at min mormor kom slæbende hjem med den engang i tresserne. Den kan mange ting, har mange dimser og dutter, mig, ja jeg kan bare zig-zagge og sy lige ud.


I sidste uge skete så det der ikke måtte ske, da jeg var igang med at lægge sidste hånd på poserne fra min give away, besluttede den sig for at strejke. D.v.s. den virkede fint når jeg syede på mit teststykke, ligeså snart jeg ville sy posen så ville den ikke stramme overtråden. Nå, i skammekrogen med den i en uges tid, det hjælper nogle gange at true med bål og brand, men ikke denne, den virker stadig ikke. Undskyld til jer der har ventet. Jeg har så måtte finde reserven, en billig firser model fra min farmor, jeg kan godt mærke, når jeg sidder og syer at det er en grund til den anden er favoritten.


Prøv lige at se den, den er da for lækker, med trækasse udenpå der har en æske indeni til alle dimserne. Der er en vejledning til trådning af maskinen foran, spolehuset fodres oppefra og ikke fra siden som det ellers ser ud til at være standard. Den er fin, min maskine, når den altså lige virker. Det kan være hvis jeg opfører mig ordenligt og snakker pænt til den, at den vil lege igen. Kære symaskine, du er bare lidt bedre end den anden, hold op med at have nykker og vær istedet med til at skabe fine ting, bare dig og mig.

2 kommentarer:

  1. Jeg havde en symaskine magen til for år tilbage. Den var bare så god at sy på (og motoren spandt som en kat). Den afgik desværre ved døden for en del år siden og nu har jeg sådan en nymodens en, men den gamle var altså bare bedre!!!!!
    Kh Karen

    SvarSlet
  2. Den er nemlig god, jeg håber da også jeg kan få den op at kører igen. Jeg vil nok fælde en stille tåre hvis jeg ikke kan.

    SvarSlet