tirsdag den 22. november 2011

Counterproduktive

Efter at have forelsket mig hovedløs i denne model fra Hendes Verden, gik jeg straks på lageret og fandt garn. Ikke det man skulle bruge, men højlandsulden fra garnudsalg, jeg lavede strikkeprøve og fik oversat  opskriften det til det garn jeg nu havde. Så strikkede jeg løs. jeg regnede med at hvis min oversættelse passede opskriften, så ville trøjen passe barnet.

Jeg kom dog i tvivl undervejs, så jeg tog målebåndet under armen og besøgte niecen. Selvom trøjen burde være alt for stor så viste målebåndet at trøjen ville være for lille når jeg var færdig.


Så langt var jeg nået, halvvejs op  på ryggen, og de der vrangsider med mønster trak tænder ud. Nu er det hele trævlet op, det ligger i små finebunker og venter til jeg kan få opskriften til at passe, engang. Den er bare så sød så den skal laves, problemet er bare, jo længere jeg venter jo mere vokser pigen og jeg skal oversætte trøjen til str. der ikke står i bladet.

Jeg har været oppe og finde noget andet garn på lageret, der skal strikkes en trøje til vintermånederne når nu pigen ligger i barnevogn og ideen med den brede rib tiltaler mig så jeg må bare igang igen. Denne gang lavet udfra niecens mål og med de lidt hurtigere striber istedet. Det kunne jo være at den kunne nå at blive færdig til jul.

3 kommentarer:

  1. Sikke en yndig lille cardigan. Ærgerligt at du måtte trævle op, men det ville næsten være mere ærgerligt at få den strikket færdig, for derefter at finde ud af at den ville være for lille. Held og lykke i næste forsøg.

    Kh Mette

    SvarSlet
  2. Ej hvor ærgeligt, men du er ikke den eneste der har problemer med trøjen, se bare her: http://davadottir.blogspot.com/2011/10/kandidat-til-verdens-darligste.html

    Håber du finder ud af størrelsen, for trøjen er virkelig bare så kær!

    Mvh Ása / sunadottir.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Det er ærgeligt og jeg var meget i tvivl om den skulle trævles op eller den kunne redes, men den var desværre for smal, Det er bare irreterende, strikketiden kunne have været brugt mere fornuftigt. jeg har ikke for meget af den.

    SvarSlet